Host

Nionde dagen med feber. Imorse hade han 38 grader. Fick en alvedon då och sen har han hållt igång hela dagen och kört slut på mor sin. Sov 1½ timme mitt på dagen och sen har det varit full fart fram tills nu. Han somnade för fem minuter sen och sover nu i min famn. Han hade 38 grader igen så han fick den sista alvedonen.
Förutom viruset (rs?) så har han tandsprickning så det skriker om det. Skrev ju förut att han har tolv tänder men fyra av dem är inte helt ute, det fattas några hörn och tandköttet ser inte roligt ut. Smala köttslamsor (ursäkta det otäcka ordvalet) som går tvärs över tänderna.
Så han har det inte lätt just nu. Humöret svajar från tak till golv. Skratt byts till gråt på en halv sekund. 80 % av tiden sitter han på min höft. Klamrar sig fast som en liten apa om jag ens tänker tanken att sätta ner honom. Maten har han mest klämt och kladdat med så just nu är det helamning.
Jag har hostat hela helgen. Riktigt irriterande rethosta. Nä, nu är jag trött på det här.


Lätta ditt hjärta:

Namn:
stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0