Blöjkorv!!

Ja vad har vi gjort idag..... vi vaknade 8.20 hos Oscars mormor och morfar. Jag sov vidare till 09 medan Oscar blev badad. Efter frukost gick vi på promenad som ni såg i tidigare inlägg. Sen åkte vi till Oscars farmor och farfar där också faster och farbror höll hus. De bor ju i Stockholm annars.
Vi busade på köksgolvet och Oscar tog sina första riktiga krypsteg!!! Annars ålar han sig fram. Men nu tog han sats och siktade på faster Liza! Två steg och sen damp han på magen igen. Men vet ni vad som hände sen... nääää. Jo, jag tyckte att det luktade lite bajs. Och vad får vi se i blöjan om inte en riktig bajskorv!! Oscars första korv! Inte klafsig kräm utan en redig klutt :) Oscar ville spara den för alltid men farmor spolade ner den. Och det var nog lika bra.
Ja det har varit en stor dag för lilleman som blev så trött så trött, så vid sju-tiden slocknade han. Jag råkade väcka honom vid 20 så då åkte vi hem. Han somnade strax efter 22 igen efter en massa bökande och tuttande i sängen. Jag ska göra honom sällskap i väntan på Kimmen som borde dyka upp inom en timme eller möjligtvis två.
Godnatt!!


Postat av: mormor Nilla

Vicken dag - bajskorv o krypsteg. Han klämmer säkert relativitetsteorin framåt veckan!!

2009-09-26 @ 23:25:17
Postat av: Förvirrade Morsan

denver säger tack för gratulationerna :D

2009-09-26 @ 23:32:25
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/
Postat av: johanna

haha melissa har också klämt ut sig några rediga bajsKORVAR :P

2009-09-27 @ 13:00:20
URL: http://shoohanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, det stämmer att jag läser din blogg. Hittade hit från malinmedk.blogg.se. =) Jag kollade på klippet du lagt ut, han är ju så söt! Alltså, är han "medveten" om att han säger mamma, eller är det bara nåt som kommer? Jag tänkte mest på om ni har börjat höra om han försöker prata nåt än?

2009-09-27 @ 21:24:36

Lätta ditt hjärta:

Namn:
stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0