Lång fredag...

Varit full rulle idag.. Oscar vaknade vid 06.20 och ville ha frukost sen kollade vi på tv och jag fixade i ordning allt vi skulle ha med oss. 9.05 åkte vi in till stan. Först åkte vi till 33:an med mjölken, de blev glada! Sen åkte vi runt lasarettet och parkerade på andra sidan vid spec.mvc. Det gick bra, vi gick igenom förlossningen steg för steg. Tydligen hade jag fått penicillin hela dagen, kommer ihåg att jag fick en massa dropp av olika slag men vad det var hade jag ingen koll på då. Hade ju feber redan på morgonen. Sen åkte vi till Oscars morfars jobb. Där fick Oscar lite mat och ny blöja sen gick vi ner på stan där vi mötte upp moster Britta. Shoppade lite på Babyprofffsen: Badbyxor till babysimmet, snorsug, nappar och ett babygym som är ifrån Oscars farmor och farfar. De tyckte att vi skulle välja ett själva så det blev ett med muminfigurerna på, jättefint! Sen åt vi mat på åhléns, Oscar vaknade lagomt till att jag ätit färdigt, duktig pojke! Sen köpte jag lite kläder... och Oscar fick en present av moster han fyller ju två månader på söndag ;) han fick en grå mysdress, jättesöt! När vi kom hem till Svärdsjö igen åkte vi och handlade, premiär för Oscar i matbutiken! Tog tyvärr inget kort. han var så söt bland matvarorna ;) Nu på kvällen har vi ätit tacos med de blivande föräldrarna från granngården och tittat på en film, Valkyria. Fast jag sov mest med Oscar på magen så jag vet inte om den var bra...


Godmorgon Mamma!


Med moster på Åhléns


Nya gymmet!


Trött mamma.. tröjan är ständigt uppknäppt här hemma ;)


Postat av: johanna

haha lätt och snabbt fram med maten bah ;)

2009-03-28 @ 12:17:07
URL: http://shoohanna.blogg.se/
Postat av: Mia =)

Oke ja jag gick upp 32kg allt som allt. Så har ju ca 8 kg kvar:)Men visst det börjar bli mer kämpigt nu o gå ner. =) Skönt precis efter förlossningen när man bara rasar ner i vikt :)



kram Mia

2009-03-28 @ 16:17:19
URL: http://ungmammamia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så söt han är! Haha jag har också alltid uppknäppt!



Sambon som proppsade på andningslarm..Trygghet för honom! Nja han sover gärna på sidan. Han vänder sig i sömnen. Kan inte göra så mycket..Lägger honom på rygg och hittar honom på sidan oftast..Han tycker om att ligga på sidan, avskyr att ligga på rygg..

2009-03-28 @ 16:46:26

Lätta ditt hjärta:

Namn:
stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0