Bvc mm

Idag har det varit fullt upp! Kl 13 hade vi tid för efterkontrollen hos barnmorskan, eller rättare sagt jag hade det. Kimmen och Oscar roade sig på egen hand i väntrummet. Hon tog prover på mig (allt var bra) och vi pratade lite om hur jag upplevde förlossningen. Sen kl 14 hade Oscar tid för läkarundersökning på bvc. Läkaren kände igen oss för vi hade träffat henne på förlossningen och bb, så det var ju lite kul. Det var i alla fall inget fel på Oscar, men det visste vi ju redan ;) !! Han hade växt 1 cm sen förra kontrollen för 2 v sen och är nu 60 cm lång. Han hade gått upp nästan 500 g precis som förra gången och väger nu 5875 g. Jag tog upp med bvc-sköterskan att jag har väldigt mycket mjölk så då frågade hon om jag kunde tänka mig att sälja mjölk till neonatalavd på lasarettet. Så vi åkte dit och jag fick lämna blodprov och sen fick jag med mig bröstpump och en hel massa buttar att förvara mjölken i. Så nu får vi se hur det går! Sen var vi hem till våra bb-kompisar Johan och Sandra och deras son Elliot som är född samma dag som Oscar. Elliot är ca 4 timmar äldre och båda är födda med kejsarsnitt. Vi fikade och pratade bb-minnen och lite annat bebisprat. Vi kom hem ca 19.30 och Oscar har varit vaken sen dess men nu har han precis somnat i soffan så förhoppningsvis sover han ett bra tag så jag ska väl passa på att sova jag också.... Godnatt!

Provade Elliots babygym, Oscar har ju inget hemma


Elliot!




Postat av: emma

oj han är så stor din lilla kille :)

2009-03-18 @ 07:40:51
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: mad

hehe, ja min rygg protesterar, så är glad att ha en sambo som knådar!

2009-03-18 @ 09:14:26
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: johanna

va söta dem är! jag har också mycket mjölk, kanske borde ta upp det med bvc. inget jag tänkt på att göra :P

2009-03-18 @ 09:54:54
URL: http://shoohanna.blogg.se/

Lätta ditt hjärta:

Namn:
stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0