Förlossningsbilder

Nu när jag sitter vid Kimmens dator kom jag på att han har en massa bilder från förlossningen som jag tänkte lägga ut tillsammans med förlossningsberättelsen förut. Men det blev aldrig av så nu får ni se de nu istället, snart 5 månader sen..


Kl 04:10 (Vi kom in 03:35) Har haft onda värkar sen kvällen före


Kl 06:45 Har badat för ett par timmar sen och andats lustgas


Kl 09:00 Ajajaj Lustgas är bra men snart ska jag få ryggbedövning


Ett av de vackraste korten på mig ;) Orkade upp och gå lite

Sen gick det flera timmar och till slut blev det beslut om akut kejsarsnitt eftersom det gick för långsamt och Oscar var stressad i magen.


Kl 16:08 plockas Oscar ut


Far och son!


Jag får se honom!


Familjen är samlad!


Två och en halv timme senare får jag träffa honom igen på uppvaket.
Får hålla i honom för första gången!


Tre dagar senare och jag har duschat för första gången på fyra dagar ;)
Kolla in jättemagen!

Postat av: Maria

Man känner sig så himla läcker, som Jesus på korset när man ligger där på op-bordet med armarna rakt ut åt sidorna :) Långa timmar på uppvaket!

Denna gången fick jag ligga på uppvaket också, förra gången låg jag kvar på fl och fick ha dottern hos mig direkt. Timmarna på uppvaket var verkligen lååånga!

2009-06-21 @ 19:31:14
URL: http://mimariatherese.blogg.se/
Postat av: jessikan

Vilka härliga bilder! Man blir tårögd samtidigt som det är komiskt hur svullen och klumpig man är:)

2009-06-22 @ 10:09:42
URL: http://www.metrobloggen.se/jessikanallt
Postat av: Jenny

Ja du vännen, det såg väldigt kämpigt ut men tänk så bra det blev ändå! Sötaste lillOscar!! :)

2009-06-22 @ 10:29:33
URL: http://jennyzen.blogg.se/
Postat av: emelie o elliott

hade inte en aning om att sötoscar fick tas ut me kejsarsnitt, vilken resa! hihi, känner igen de där me magen..tar ett tag innan den drar i hop sig igen ju. Tackar för gratulationen, den har dock inte kommit upp riktigt än, men snart så =) man känner ju den iaf, den kanske e nån milimeter ovanför tandköttet än så länge. hpppas allt e bra, kramis

2009-06-22 @ 19:20:41
URL: http://emlisch.blogg.se/

Lätta ditt hjärta:

Namn:
stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0