Bra dag

Det blev en väldigt trevlig dag även fast jag har varit på begravning. Den var väldigt fin och det gick bra, några tårar kom förstås.
Efteråt åkte jag raka vägen hem till Oscar som satt i farmors knä och åt potatis :) Farfar var där också! De hade varit ute och gått och Oscar hade somnat på en gång, sen sov han en lång stund efter att de kommit hem också. Sen vaknade han och var glad och så fick han potatis och så kom jag! Så han hann nog inte sakna sin mor... Två timmar var jag hemifrån så det var ju inte så farligt.
Sen åkte de hem och jag och Oscar åkte tillbaka till Karlsbyheden till mormor och moster. Åt lite pannkaka och Oscar fick smaka några tuggor, mums mums! Sen kände vi för att hitta på nåt så vi åkte ner till Sundbornsbyn och kikade i de små prylbutikerna och fikade på Hyttstugan. Oscar fick suga på en citron och vi trodde att vi skulle få se roliga miner, lite surt var det men inte så värst.
Morfar (Oscars alltså) kom dit också efter att han jobbat klart. -Oscar! Ropade morfar på håll och O vände sig direkt mot morfar och såg glad ut! Han vet vad han heter och kände såklart igen favoritmorfar :)
När vi ändå var nere på byn så tog vi en sväng på Paletten också (tempo). Trevlig personal där, en del har jobbat där sen jag var liten :) Oscar hade kul och satt i kundvagnssitsen som en stor pojke!
Nu sover liten efter en händelserik dag. En halv deciliter välling har han nog fått i sig ikväll, alltid något. Men det är inte så särskilt gott. Nä tuttar är så mycket bättre, de kan man ju gosa och mysa med också :)


Lätta ditt hjärta:

Namn:
stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0