5 days left

På onsdagförmiddagen ligger vi och slappar i soffan framför Pingu. Vi siktar på att åka till Öppnis Elsborg till kl 13. 15.30 har vi sen tid på Mvc i samma lokal, då möter Kimmen upp oss där.
Idag är jag trött, har halsbränna fast jag sitter upp. Bebisen är vaken som vanligt men inte lika vild som tidigare. Den kanske sparar på krafterna? Jag har förberett ett urinprov som ska lämnas hos barnmorskan. Jag har haft två urinvägsinfektioner under sommaren så hon vill kolla upp det regelbundet.

Jag lovade Oscar nyss att idag ska mamma INTE skrika åt honom. -Nä, jag blir ledsen då. säger det arma barnet.
Det har varit lite si och så med mitt tålamod den senaste tiden. När jag blir stressad så sprutar svetten överallt och tålamodet försvinner alldeles. Oscar märker direkt att jag är stressad och då är alla kläder fel och han vill hela tiden ha något annat. Att ta sig ut genom dörren, som brukar ta en minut, kan ta en kvart. Det är ju jag som borde planera bättre och vara ute i god tid, men är man lite (mycket) lat och lite (mycket) trött, så slutar det inte alltid så bra som man har tänkt.

Igår gick vi in i v. 40 (39+1 idag). Får ofta höra att jag är stor. Men också att jag är mindre den här gången än med Oscar. Och så tycker jag faktiskt att det känns. Men med Oscar gick jag till v. 42+1 så den hann ju växa lite till.



En av sommarens turer i skogen


Lätta ditt hjärta:

Namn:
stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0