Första lämningen

Idag skulle Oscar gå på dagis mellan 9-14. Han var ledsen när jag skulle åka men mest arg och besviken tror jag. De tog med honom in på samlingen och jag stod kvar och lyssnade men jag hörde ingen gråt. Det kändes inget vidare att åka därifrån, jag hade väl en inre bild av en glad unge som dansade in på små rosa moln, men för att vara första lämningen så gick det faktiskt jättebra.
Han hade faktiskt varit glad hela tiden efter att jag åkt. De hade gått ut på förmiddagen och åkt lite pulka. Till lunch hade de ätit lasagne och han hade ätit hyfsat bra. Kl 12 hade han somnat utan sura miner och när jag kom vid 13.40 så sov han fortfarande. Jag satte mig och myste lite med Oscars kompis Hampus och efter 20 minuter ungefär så vaknade Oscar och var ledsen och ropade på mamma. Så det var ju trevligt att mamma fanns där. När jag sa att vi skulle åka hem så blev han jättearg och ville stanna kvar. Krokodiltårarna sprutade, "vill inte" "klart, bort"! Men han blev ganska nöjd när jag sa att vi skulle åka till farmor och farfar och hälsa på.

Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Vad skönt att det verkar gå bra. Det är jobbigt att lämna om dom blir ledsna :( Positivt att han inte vill gå hem i alla fall!

2011-01-19 @ 10:12:57
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Jenny

Va kul att han trivs på dagis! Det måste väl kännas bra i mammahjärtat? :)

Lycka till med pluggandet!



KramKram

2011-01-19 @ 11:03:53
URL: http://jennyzen.blogg.se/
Postat av: Hampus Och Ida

Tur Oscar att jag kan hålla din mamma sällskap när du sover;) så härligt att dom hittat varandra, märks att dom trivs med varandra ;)

2011-01-19 @ 21:36:33
Postat av: Emma

Tack!

Snygg design!! :)



Skönt det gick bra! Att de inte vill gå hem är ju alltid bra :) Fast det är inte så kul att hämta dem när de gör så. :)

2011-01-21 @ 07:55:07
URL: http://emmakjellstrand.blogg.se/

Lätta ditt hjärta:

Namn:
stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0