18 april

Har precis lämnat Oscar på dagis och sen har jag hunnit ta en snabbdusch när jag kom hem. Hemmaplugg fram till lunch sen är det seminarium i skolan mellan 13-15.
I onsdags fick vi tillbaka förra tentan och jag blev Godkänd! Nu är det bara att ladda inför nästa den 27:e.

Oscar har varit en dagisunge i tre månader nu. Idag ville han in och leka så fort det bara gick. En snabb puss och kram och sen försvann han in till rutschkanan i kuddrummet.

Vi har haft en mysig helg med sol och 18 grader i skuggan. Igår åkte vi upp till Åg och gjorde en utflykt i skogen med fyrhjulingen. Fikade lite och njöt av naturen. Oscar hade nog roligast av alla. Härligt att vara ute med både mamma och pappa!

Oscar går det framåt för, han kan räkna till tio och en gång har han räknat till tretton. I mitten på mars kissade han på pottan för första gången och för ett litet tag sen hände det igen. Vi får köra blöjfritt så mycket som möjligt i sommar. Jag ska jobba i juni och sen är jag hemma resten av sommaren.
Han pratar och pratar och pratar. Många 5-ordsmeningar och ibland längre. När vi var ute och gick häromdan (Oscar gick bredvid vagnen) så sneglade han bakåt och sa, -Det går en tant bakom mig!
Hans favoriträtt sen flera veckor tillbaka är yoghurt, det vill han ha morgon och kväll och gärna däremellan också.


Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Ammar du något fortfarande?

2011-04-18 @ 10:06:10
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Lätta ditt hjärta:

Namn:
stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0