Måndag

Idag har solen skinit. Jag och Oscar planerade att ta en trevlig promenad med vagnen. Men först skulle jag pumpa i lite mer luft i ett par däck. Vips, så var all luft borta och däcket var platt! Pumpen föll isär i bitar och drömmen om promenaden halvkrossad.
Jahapp då får Oscar sitta på ryggen istället tänkte jag. Det går ju bra nu när jag inte behöver tjockaste jackan på mig (det var +6 grader). Då ringer mormor (min). Blablabla. Några pladdriga minuter senare är Oscar jättetrött. Efter att ha pylsat på honom alla kläder sätter jag ner honom på golvet. Tre sekunder senare sover den lille. Då var det omöjligt att få upp honom på ryggen. En slapp säck potatis som gled hit och dit. Så det fick bli magläge. Det gillade inte rygg och axlar, han är för tung nu för min klena kropp. Men det var bara att bita ihop. Solen sken och varmt och skönt var det!



Lätta ditt hjärta:

Namn:
stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0