Ännu en spännande dag med Oscar!

Idag lyckades jag och Oscar komma ut på en promenad alldeles själva! Jag har alltid haft någon mer med men idag var det bara jag och Oscar och det gick så bra. Vi var ute drygt en timme. Men Oscar lyckades bajsa ner tre blöjor på raken inom en halvtimme innan vi kom iväg.. ;) Han kan han. Ute på promenaden träffade vi min pensionärs-kompis Allan (jag jobbar ju i hemtjänsten). Han saknade mig, jag brukade ju komma hem till han och städa, tvätta o laga mat ;) Han får nöja sig med de andra i personalen... Men han tyckte det var så kul att träffa Oscar. När vi kom hem tänkte jag att det var bäst att laga mat på en gång innan O skulle vakna och jag hann precis koka färdigt makaronerna innan gallskriken körde igång. Så efter att O ätit färdigt fick jag äta medan O satt i babysittern och såg lite missnöjd ut. Men med en fot vaggandes O så fick jag äta klart innan det var dags för tutte nr 2 för O. Han äter som aldrig förr! Och han som kunnat sova 3-4 timmar i sträck på natten äter nu varannan timme ungefär... Inatt åt han vid 23 och sen 01.15, 03.30, 05,06,08 sen låg han och jollrade och boxades nöjt med armar och ben tills han somnade igen vid 9.30 ungefär och då passade jag på att äta frukost och så tänkte jag sova lite mer men så såg jag att det var Frasier på tv så då tittade jag på det istället... Vid 11 skulle han äta igen sen och sen gosade vi i sängen en timme. Sen kom Oscars farmor o farfar och fikade och sen vid 14.30 kom vi ut efter lite blöjbyten som sagt. Nu på kvällen har vi bara degat framför tv:n...



En nöjd liten bebbe nerbäddad i vagnen


Sprattlar i babysittern


Oscar fick en jättefin stickad lila kofta med matchande sockar av sin farmors jobbarkompis


Postat av: Marléne

Vilken sötnos han är:) såg så gosigt skönt ut i vagnen..

2009-03-02 @ 21:28:57
URL: http://cosmosgubben.blogg.se/
Postat av: Systeryster

Vilken fenomenal outfit! Lila is the new black! Så rätt, tänker modemedvetna Oscar! Kul att han tycker om att sprattla i babysittern! Han ser så stor ut när han sitter i den...!

2009-03-03 @ 15:56:05
Postat av: Systeryster

BTW, har du sett huset i Krokfors? Ska vi flytta dit?

2009-03-03 @ 16:00:31

Lätta ditt hjärta:

Namn:
stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0