Kattbus

Oscar vaknade 7.30 idag av att Sara sprang runt och lekte på golvet. Sen hoppade hon upp bredvid Oscar och skulle gosa. Men hon kom på att Oscar är lite hårdhänt av sig så hon flyttade sig en bit och Oscar kastade sig efter. Fast han inte han krypa så lyckas han jämt flytta sig lite överallt utan att man riktigt vet hur det har gått till.
Helt plötsligt låg han i fotändan och kikade över kanten efter Sara. Börjar det bli lite farligt att ha honom i sängen kanske? Fast han rör sig ju inget när han sover, då pressar han sig mot mig bara. Och vi har ju hans säng mot våran som ett skydd.
Nu har gossen sovit i en halvtimme bredvid mig här i soffan. Kimmen sover fortfarande uppe i sängen, han gick och la sig kl 03 om jag inte minns fel. Jag ska titta på Days of our lives (Våra bästa år). Sara är ute och busar, det visade sig att hon inte hade varken mat eller vatten nere så det var därför hon försökte väcka oss. Annars är hon lugn och snäll!

Postat av: emma - mamma till meja

meja är väldigt hårdhänt med vår katt också. Katten retas dock med henne och flyttar sig pecis innan Meja kommit fram. Om och om igen :)

2009-08-12 @ 11:23:20
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Amanda

Det kan jag dessvärre inte göra även om han nu skulle somna. För han kan när som helst sjunka i syresättning när han sover så han ska alltid ha vaket vak när han sover med. På nätterna kommer det peronal som sitter hos honom men på dagarna blir det jag som måste se efter honom. Alltså kan jag inte sova ikapp missade timmar... :oP

2009-08-12 @ 11:48:36
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Den där Elin & Familj

Tack för din kommentar hos mig på föräldrabloggar.se's gästblogg!



Jaa, days of our lives är helt fantastisk! Den måste ju ha gått längre än någon annan såpa i hela världen =P



Jaa, gud passa dig för småttingarnas movements!! Helt plötsligt ligger han på golvet och skriker.

Kommer ihåg första gången Vår lilla Wilda rullade ner, jag blev så olycklig och vi åkte in till akuten (eftersom hon var mindre än 6 månader vill dem alltid kontrollera), men jag hade gjort mig mer illa än vad hon hade. Som jag grät! ALDRIG igen.... fast ja, nu har hon trillat ett par gånger så man blir ju rätt avtrubbad. Lägg ut kuddar/täcke på golvet vid sängen är ett tips!

2009-08-12 @ 12:03:30
URL: http://dendarelin.blogg.se/
Postat av: malin

Min jonas låg alltid i sängen bredvid mig på mornarna förut, men så en morgon råkad vi båda slumra till och helt plötsligt vaknade jag av att han hade ramlat ur sängen. Han hade glidit ner mellan vår säng och spjälisen.. =/ men, sm tur var så gick allt bra, fast han fick en rejäl bula och blev röd på näsan..

2009-08-12 @ 12:24:58
URL: http://drowser.blogg.se/
Postat av: Förvirrade Morsan

ja, det är ju samma anledning till att jag började blogga=) känns lite omständigt att sluta kanske, det är ju ett så himla bra sätt att spara allt på... Jag ska kanske inte sluta trots allt ;) och det är ju kul att det finns folk som gillar den=)

2009-08-12 @ 14:15:48
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/
Postat av: Elin

Dela gärna med dig av din berättelse här; http://gastbloggen.bloggme.se/?p=33

Det skulle betyda mycket för mig =)

2009-08-12 @ 14:37:40
URL: http://dendarelin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, eller hur...? Man känner sig så gnällig som "har mage att klaga över att få vara mammaledig!"

=/

Nåja, det är som det är.

2009-08-12 @ 21:39:45

Lätta ditt hjärta:

Namn:
stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0